مقدمه : بخش بازرگانی به عنوان بخش واسط و پیوند دهنده دیگر بخش های اقتصادی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبطور عام کلیه اقداماتی را که در جهت کنترل و تنظیم بازار، تعیین و تعدیل قیمت ها، تأمین نیازهای عمومی، بررسی و رفع کمبودهای کالایی و توسعه و گسترش امر صادرات غیرنفتی استان و بازرسی و نظارت از کلیه واحدهای اقتصادی به انجام می رسد را دربرمی گیرد. برای نیل به این مقصود با ایجاد هماهنگی میان فعالیتها و خدمات موردنیاز و انجام برنامه ریزی اساسی وظایف محوله را بخوبی انجام داده و با اقداماتی از قبیل تنظیم بازار کالاهای اساسی ، جذب و توزیع و نظارت بر کالاها، بازرسی و نظارت از مراکز اقتصادی بخصوص اصناف و برخورد با متخلفین اقتصادی، ساماندهی و نظارت بر اصناف تولیدی و توزیعی ، شناسایی پتانسیل های بالقوه و بالفعل صادراتی وایجاد بسترهای لازم جهت توسعه صادرات غیرنفتی استان و همچنین بسط و گسترش دانش نوین بازرگانی به تجار و بازرگانان و اصناف و کارکنان بازرگانی استان از طریق اعمال آموزشهای تخصصی و برگزاری کارگاههای آموزشی خاص سیاستهای اقتصادی و بازرگانی دولت محترم جمهوری اسلامی را در استان پی گیری و اجرا می نماید. و در این راستا و در چهارچوب سیاستهای برنامه سوم توسعه کشور با همکاری سایر ادارات مرتبط در جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی گام برداشته و تلاشهای بی وقفه ای را انجام داده است که اهم فعالیتهای انجام شده دریکساله گذشته ارائه می گردد. بخش اول «بازرگانی» بازرگانی خارجی بخش بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی استان فارس با توجه به موقعیت استثنایی استان که دارای مجموعه ای از توانمندیهای بالقوه و بالفعل اقتصادی و بازرگانی می باشد و نزدیکی آن به آبهای گرم خلیج فارس و بهره مندی فراوان از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و توانمندیهای اقتصادی و صادراتی فراوان بویژه در بخش کشاورزی، صنایع الکترونیک، پتروشیمی ، معادن غنی، فرش و صنایع دستی و جاذبه های توریستی و جهانگردی بی نظیر همواره با درک مطلب فوق و در جهت رشد و توسعه صادرات غیرنفتی استان و توسعه بازرگانی خارجی با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت تلاش نموده ، زمینه های که در همین راستا فعالیتهایی رابه شرح ذیل در یکساله گذشته انجام داده اند که بطور خلاص اشاره می گردد: 1- انجام امور مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی به شرح جدول زیر : ردیف نوع کارت تعداد 1 صدوری جدید 186 2 تمدیدی 356 3 ایثارگران 13 2- انجام کلیه امور مربوط به ثبت سفارش کالاهای وارداتی به شرح جدول زیر : تعداد ارزش (دلار) کالاهای وارداتی کشورهای مبدأ 758 فقره 103520446 دلار محصولات غذایی، لوازم یدکی، قطعات کامپیوتر، مواد شیمیایی، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، اتصالات، چرم مصنوعی ، چتایی، تایر و تیوپ، قطعات مخابراتی، مواد اولیه صنعتی، نساجی ، شیمیایی. آلمان، نروژ، بلژیک ، ژاپن، امارات، سنگاپور، هند، اسپانیا، ایتالیا، چین، اتریش، بنگلادش، بحرین، سوئد، فرانسه ، انگلستان ، تایوان، روسیه ، فیلیپین، مالزی، اندونزی و.. ثبت سفارشات انجام شده در اداره کل بازرگانی فارس در سال 1380 به تفکیک نوع ارز نوع تسهیلات تفویض شده تعداد ارزش(به دلار) آسیای میانه 2 10519 واریزنامه 69 4400118 بورس 627 95284105 بدون انتقال ارز 60 3825704 جمع کل 758 103520446 آمار صادرات استان فارس در سال 1380 ازگمرکات کشور گروه کالائی نوع کالا ارزش (دلار) وزن (کیلوگرم) کشاورزی خرما 739/025/7 38031078 شیره شیرین بیان 766/941/3 3686727 ریشه شیرین بیان 701/640/1 5127570 انجیر 554/273/2 3752153 پسته 542/122 30766 سایر 562/307/5 181986066 فرش و صنایع دستی فرش 344/763/69 6618753 سایر 630/260 522690 سنگ و معدن سنگ 032/465/2 31868311 سایر 643/016/3 500844717 صنعت 687/129/32 193011967 سایر 108/114/1 579036 جمع 218/828/176 965059834 مأخذ : گمرک ایران آمار صادرات استان از گمرک شیراز در سال 80 گروه کالایی مقدار (تن) ارزش (دلار) محصولات کشاورزی 15934 10416340 کالاهای صنعتی 1847 7675000 انواع فرش و صنایع دستی 284 7735000 انواع موادشیمیایی 1065 162000 انواع مواد معدنی 189 94000 جمع 19319 2608234 صادرات ازگمرک شیراز نسبت به سال 79 از لحاظ وزنی 68% افزایش و از لحاظ ارزشی 46% رشد داشته است که بیشترین افزایش در بخش کشاورزی و معدن بوده است. 4- برگزاری جلسات اصلی و فرعی کمیته توسعه صادرات غیرنفتی استان نوع جلسه تعداد برگزار شده اهم تصمیمات اخذشده کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان 5 مورد -برآورد بودجه موردنیازکار گروه توسعه صادرات استان -پیگیری سهم صادرات استان فارس در برنامه سوم توسعه -پیگیری تجهیز استاندارد فارس جهت کنترل پسته صادراتی -تصویب تقویم نمایشگاهی فارس و پیگیری ایجاد سایت نمایشگاهی - پیگیری عقد قرارداد مشارکت با شرکت ایتالیایی لتکو در ارتباط بامسایل خرما - تصویب برنامه های صادراتی سال 1381 ادارات و سازمانهای ذیربط و ارسال گزارش مستمر پیشرفت برنامه ها به دبیرخانه کار گروه توسعه صادرات استان -پیشنهاد اقلام کالایی خاص جهت برخورداری از جوایز صادراتی -پیگیری تشکیل تشکیلات صادراتی میوه و تره بار،خرما.خشکبار ،پوشاک ،سنگهای تزیینی ، معدن و انتخاب صادرکنندگان نمونه استان کمیته تخصصی میز فرش 6 مورد -تهیه CD از فرش استان -پیشنهاد ایجاد مجتمع قالی بافان فارس -پیشنهاد برخورداری بافندگان میز فرش از بیمه خدمات درمانی و بیمه فوت و از کارافتادگی -جشنواره فرش فارس در نمایشگاه بین المللی تهران در شهریور ماه سال 81 -تخصص سقف اعتباری برای صادرکنندگان فرش استان -تشکیل اتحادیه فرش استان کمیته تخصصی میز خرما 3 مورد -بررسی وضعیت موجود خرمای استان و مشکلات فرآوری آن -آمورش روشهای نوین و علمی به نخلداران استان -پیگیری کاشت واریته های بازار پسند -پیگیری تشکیل اتحادیه صادرکنندگان خرما در استان -پیگیری ایجاد سایت خرمای فارس و تهیه CD اطلاعاتی -تخصیص درصدی از قیمت خرید خرمای تضمینی به هزینه های تبلیغاتی -حضور مستمر در نمایشگاه های داخلی و خارجی کمیته تخصصی میز پسته 3 مورد -گسترش تبلیغات به منظور افزایش مصرف داخلی -پیگیری افزایش سطح زیرکشت پسته در استان -تحقیق درخصوص جلوگیری از آلوده شدن پسته استان به سم افلاتوکسین -ارائه برنامه عملیاتی توسعه صادرات پسته توسط دستگاههای اجرایی ذیربط -پیگیری صدور پسته از گمرکات استان کمیته تخصصی میز انجیر 2 مورد -بررسی لزوم یا عدم لزوم استاندارد اجباری انجیر -پیگیری عدم اخذ عوارض از صادرات انجیر -پیگیری استفاده از ظرفیت سردخانه استهبان توسط انجیرکاران -بررسی سیاستها و روشهای بهسازی کاشت و برداشت محصول انجیر کمیته تخصصی میز صنایع شیمیایی یک مورد -بررسی کانی های مزیت دار استانی -بررسی علمی جلوگیری از افزایش قیمت صنایع شیمیایی کمیته تخصصی میز شیرین بیان 2 مورد -جلوگیری از صدور ریشه شیرین بیان در صورت امکان و کنترل صادرات ریشه شیرین بیان -جلوگیری از ایجاد کارخانجات جدی فرآوری شیرین بیان -انجام تحقیقات لازم از سوی مراکز علمی در رابطه با فرآوری شیرین بیان کمیته تخصصی میز سنگ 2 مورد -بررسی چگونگی جلوگیری از فروش سنگ بصورت کوپ -پیگیری بهبود وسایط نقلیه مخصوص حمل و نقل سنگ -پیگیری ایجاد تشکل صادراتی سنگهای ساختمانی و تزیینی -پیگیری رفع نقدینگی سنگبری ها میز صنایع تبدیلی 1 مورد بررسی کمبودهای صنایع تبدیلی استان در توسعه صادرات میز خدمات فنی مهندسی 1 مورد بررسی امکان صدور خدمات فنی- مهندسی میز حمل و نقل یک مورد بررسی مسائل حمل و نقل کالاهای صادراتی استان 5- نظارت بر عملکرد شرکتهای تعاونی مرزنشینان استان که شامل 10 واحد فعال با 124400 عضو می باشد. توضیح اینکه در یکساله 1380 مقدار 3349589 دلار صادرات توسط تعاونی های مرزنشین استان صورت گرفته است و میزان ارز تخصیصی به شرکتهای مزبور طی دو مرحله مبلغ 3365947 دلار بوده است که بتدریج مسئولین تعاونی ها به گمرکات استان معرفی می گردند. 6- برگزاری کارگاههای آموزشی صادرات و بازاریابی جهت صادرکنندگان و تجار و بازرگانان و اصناف استان نام کارگاه تاریخ برگزاری مدت تعداد شرکت کنندگان محل برگزاری فنون فروش در تجارت بین المللی 24/6/80 یک روز 70 شیراز فرآوری و صادرات خرما 14/7/80 یک روز 40 کازرون آشنایی با سیستم آسیکودا 12/7/80 یک روز 30 شیراز فرآوری و صادرات پسته 15/7/80 یک روز 40 نی ریز فرآوری و صادرات خرما 17/7/80 یک روز 40 جهرم فرآوری و صادرات خرما 18/7/80 یک روز 60 فراشبند ارزیابی کارگاههای SENOX 15/8/80 یک روز 40 شیراز همایش آموزش کارشناس بازرگانی خارجی 29/10لغایت 6/11/80 یک هفته 25 نفر ، 4 نفر از استان فارس خوزستان آشنایی با کامپیوتر و Win2000 اسفند 80 33 ساعت 25 نفر از کارکنان شیراز قوانین حاکم بر صادرات فرش و تولید آن 20/4/80 یک روز 50 فیروزآباد جهانی اندیشیدن و چالشهای آن 24/5/80 لغایت 25/5/80 دو روز 100 شیراز قوانین و مقررات گمرکی 30/3/80 لغایت 1/4/80 دو روز 100 شیراز نظام ترجیحات تجاری اتحادیه اروپا (GSP) 19 الی 20/2/80 دو روز 70 شیراز بررسی نقش مطبوعات و خبرنگاران در توسعه و ارتباطات 26/2/80 - - شیراز نشست تجار و بازرگانان استان با سفیر انگلیس 13/3/80 - - شیراز 7- برگزاری نمایشگاههای تخصصی داخلی و خارجی در استان توسط شرکت بین المللی نمایشگاههای فارس الف: نمایشگاههای داخلی ردیف عنوان نمایشگاه تاریخ برگزاری 1 خدمات فنی و مهندسی ماشین آلات صنعتی 9 الی 14 اسفند 80 2 لوازم و تجهیزات پزشک 14 الی 18 اردیبهشت 80 3 نمایشگاه صنعتی و بازرگانی شیراز 24 الی 30 اردیبهشت 80 4 نمایشگاه صنایع دستی و فرش خرداد 1380 5 برق و الکترونیک و ماشینهای اداری و کامپیوتر - 6 مبلمان ، دکوراسیون ، لوستر و لوازم خانگی - 7 چینی آلات و سرامیک و شیشه وسنگهای قیمتی خرداد 80 8 شوینده ها و بهداشتی و آرایش سه ماهه سوم ب: نمایشگاههای خارجی ردیف عنوان نمایشگاه محل برگزاری تاریخ برگزاری 1 نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران یمن (صنعا) 12 الی 16 دیماه 80 8- سایر اقدامات بخش بازرگانی خارجی -تشکیل جلسات با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز -تشکیل جلسات مستمر با تجار و بازرگانان در زمینه های مختلف در خصوص نحوه صدور و ورود کالا -راهنمایی تجار و بازرگانان استان درزمینه های مختلف بخصوص بازاریابی -تنظیم برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بازرگانی خارجی -تنظیم برنامه ها و جداول برآورد میزان تولید وصادرات مناطق مختلف استان -تشکیل گروههای تخصصی خرما، فرش،صنایع، کشاورزی ،سنگ ، صنایع دستی و خدمات فنی مهندسی -شرکت در جلسات کمیسیون امور عمومی و اقتصاد در سازمان مدیریت و برنامه ریزی -مشارکت در جلسات انجمن مدیران صنایع استان -تهیه جزوات آموزشی و راهنمای جهت صادرکنندگان و بازرگانان استان به شرح ذیل. -آشنایی با مراحل صدور وتمدید کارت بازرگانی -آشنایی با مراحل صدور ثبت سفارشات کالاهای وارداتی -آشنایی با فعالیتهای کار گروه توسعه صادرات استان -آشنایی با WTO و چالشهای پیوستن به آن -پیگیری در خصوص انتخاب صادرکنندگان نمونه و اخذ مدارک لازم و بررسی فعالیت آنان و ارسال به مرکز جهت هماهنگی روز صادرات -پیگیری تفویض اختیار در زمینه راه اندازی تجارت چمدانی به کشورهای حوزه خلیج فارس از شیراز -تشکیل جلسات با تعاونی های مرزنشینان استان و پیگیری مشکلات آنان -پیگیری تشکیل و راه اندازی شرکتهای حمل و نقل بین المللی در استان -تشکیل جلسات مستمر با مسئولین اتاق بازرگانی و اتاق تعاون به منظور بررسی مسایل و مشکلات آنان \s صادرات غیرنفتی استان فارس در سال 80 بازرگانی داخلی عمده فعالیت اداره بازرگانی داخلی اداره کل مصروف تهیه و توزیع سهمیه های کالایی، بررسی کمبودها و نیازهای کالایی استان ، نظارت برشبکه های توزیع. ذخیره سازی کالاهای اساسی، بررسی بازار و تهیه گزارشات هفتگی و ماهانه از موارد کمبود و افزایش قیمت کالاها و اجرای طرحهایی به منظور تعدیل عرضه و تقاضا و تثبیت نسبی قیمت ها بوده است که اهم اقدامات اجرایی این اداره را به شرح ذیل می توان خلاصه و جمع بندی نمود: 1- جذب و توزیع کالاهای سهمیه ای و صنفی- صنعتی و نذورات ردیف نوع کالا مقدار توزیع شده نوع مصرف 1 روغن 2164410 کیلوگرم صنفی،صنعتی، تعادلی، نذورات، مراکز ، سهمیه بگیر، سبد کارمندی و .. 2 برنج 1787543کیلوگرم مراکز سهمیه بگیر ، نذورات ، سبد کارمندی 3 قند و شکر 236000 کیلوگرم سهمیه نذورات محرم و صفر و ماه مبارک رمضان 4 پنیر 179163 کیلوگرم مراکز سهمیه بگیر 5 تیرآهن 132731 تن سهمیه مردمی 6 تایر و تیوپ 704 حلقه - 7 کاغذ وارداتی و داخلی 12963 بسته - 8 کاغذ A4 63000 بسته - 9 دفترچه تحصیلی 5600000 جلد مدارس سطح استان 2- تشکیل جلسات تنظیم بازار استان 3- تشکیل جلسات کمیته توزیع کالاهای اساسی 4- تشکیل جلسات کمیته توزیع تیرآهن 5- تشکیل جلسات کمیته برپایی نمایشگاههای استان 6- تشکیل جلسات ستاد تسهیلات نوروزی 7- تشکیل جلسات اشتغال و واحدهای صنفی 8- تهیه گزارشات هفتگی و ماهانه از وضعیت بازار و بررسی وضعیت کالاهای اساسی و کالابرگی و همچنین کمبودهای کالایی 9- تهیه گزارش مستمر از وضعیت قیمت کالاها بصورت هفتگی و ماهانه 10- پیگیری سهمیه های کالایی سبد کارمندی مربوط به اتحادیه های تعاونی مصرف کارمندی و کارگری 11- پیگیری و اعلام سهمیه تخصیصی مواد اولیه صنوف تولید استان از طریق اداره کل پشتیبانی صنوف تولیدی وزارت بازرگانی 12- پی گیری و جذب تسهیلات بانکی جهت صنوف تولیدی و توزیعی استان از محل تسهیلات اعتباری ماده 56 و 49 قانون برنامه سوم توسعه کشور به منظور ایجاد اشتغال (طرح ضربتی اشتغال) و پیگیری ایجاد اشتغال بیشتر در بخش خدمات و بازرگانی استان و بهره گیری از ظرفیتهای خالی بخش بازرگانی بخصوص در صنوف تولیدی و خدمات فنی توضیح اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون تعداد 1676 فرم دریافت وام اشتغال تنظیم و به اداره کل کار و امور اجتماعی استان ارسال گردید که تا اواخر مردادماه جاری تعداد 1098 مورد آن تصویب وام اشتغال پرداخت گردیده است. امور اصناف اصناف که بخش مهمی از شاغلین استان را تشکیل می دهند در حوزه اقتصادی و در روند تولید و توزیع کالاها و خدمات از اهمیت بسزایی برخوردارند. وجود حدود یکصدهزار واحد صنفی در سطح استان که بصورت مستقیم ایجاد اشتغال نموده و به صورت غیرمستقیم نیز موجب افزایش اشتغال می گردند ضرورت تلاش و برنامه ریزی جهت ساماندهی این قشر عظیم را دوچندان می نماید. اداره کل بازرگانی استان در راستای اهداف برنامه سوم توسعه و براساس قوانین نظام صنفی و همچنین با همکاری ادارات و سازمانهای ذیربط استان و مجامع و اتحادیه های صنفی. اقدامات مؤثری در خصوص ساماندهی تولیدی و توزیعی و بررسی مسایل و مشکلات آنان و نظارت بر عملکرد سازمانهای صنفی صورت داده که اهم فعالیتهای انجام شده در یکساله گذشته ذیلاً اشاره می گردد: عملکرد نظام صنفی استان دریکساله گذشته ردیف نوع عملکرد تعداد موارد 1 انجام انتخابات صنفی 114 مورد 2 تشکیل جلسات کمیسیون نظارت 234مورد 3 تشکیل جلسات نرخگذاری کالا و خدمات 426 مورد 4 صدور پروانه کسب جهت ایثارگران 103 مورد 5 صدور و تمدید پروانه کسب توزیعی- خدماتی (توسط اتحادیه ها) 4092 6 صدور و تمدید پروانه کسب تولیدی و خدماتی (توسط اتحادیه ها) 2998 7 صدور پروانه کسب موقت سه ساله 2089 فقره سایر اقدامات اداره امور اصناف -برگزاری جلسات کمیسیون ماده 8 آیین نامه اجرایی صدور پروانه کسب موقت و بررسی مسایل و مشکلات واحدهای صنفی بدون پروانه کسب -مشکلات واحدهای صنفی بدون پروانه کسب -بازدید مستمر از اتحادیه های صنفی وبازرسی عملکرد انجام شده -بررسی مسایل صنوف مزاحم و تشکیل کمیته ساماندهی صنوف مزاحم با همکاری مسئولین سازمان میادین و شهرکهای صنعتی فارس -پیگیری ایجاد واحد کارشناسی حقوقی در مجامع امور صنفی شیراز -بررسی اولویتهای قیمت گذاری کالا و خدمات و اعلام به کمیسیون قیمت گذاری جهت اقدام لازم -پیگیری اجرای طرح ساماندهی بازارهای هفتگی و بررسی جمع آوری سدمعبر -تشکیل کمیته درجه بندی صنوف و اقدام لازم با هماهنگی اتحادیه های صنفی ذیربط -تعیین جایگاه صنفی جهت حرف و مشاغل مختلف -تشکیل کمیته بررسی موارد بهداشتی در واحدهای صنفی با هماهنگی شبکه بهداشت استان و تقویت حداقل مساحت بهداشتی جهت صنوف ذیربط -پیگیری برخورد با مظاهر فساد که بعضاً در برخی واحدهای صنفی وجود دارد و تشکیل جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر صنوف -بررسی مسایل و مشکلات صنوف با اداره کل بازرسی و نظارت استان، شهرداری، بیمه ، دارایی و .. -بررسی و تعیین ساعات کار صنوف مختلف حسب قانون و آیین نامه پیش بینی شده در برنامه سوم توسعه -پیگیری برخورد با واحدهای حراجی غیرمجاز و ابلاغ آیین نامه اجرایی حراج به اتحادیه های صنفی -پیگیری مکانیزه نمودن امور اصناف استان و نصب برنامه نرم افزاری مناسب در این خصوص و جمع آوری اطلاعات و آمار مربوط به اصناف و درج آن در رایانه -برگزاری چندین مورد گردهمایی صنوف مختلف و بررسی مسایل و مشکلات قانونی آنان -بررسی عملکرد مالی و بودجه مجامع و اتحادیه های صنفی در پایان سال 80 و بررسی تصویب بودجه جدید در سال 81. آخرین وضعیت واحدهای صنفی به تفکیک خدمات عنوان صنوف توزیعی صنوف خدماتی صنوف تولیدی صنوف فنی جمع تعداد پروانه کسب دایم 34989 5132 9570 12016 61707 تعداد پروانه کسب سه ساله 944 65 633 447 2089 تعداد کارت موقت 2772 431 2941 4280 10424 تعداد در شرف صدور پروانه 2136 387 1306 1134 4963 تعداد فاقدین پروانه کسب 8062 2820 2439 3332 16653 جمع کل تعداد واحدهای صنفی 48903 8835 16889 21209 95836 امور اجرایی بسیج اقتصادی ستاد بسیج اقتصادی استان وظیفه پیگیری و تأمین کالاهای اساسی موردنیاز مردم را که براساس برنامه سوم پنجساله دولت بصورت یارانه ای و در قالب کالابرگ توزیع می گردد بعهده داشته و نظارت مستمر در تأمین و جذب و توزیع کالاهای یارانه ای و عوامل توزیع و انجام امورات مربوط به رسید برگشت و امحاء کالابرگ و همچنین تسویه حساب با عاملین و شرکتهای عمده پخش و رسیدگی به مشکلات آنان، و تغییرات کالابرگ خانوارهای شهری و روستایی و عشایری را انجام می دهد که ذیلاً فشرده ای از فعالیتهای جاری این واحد ذکر می گردد: ردیف شرح عملکرد انجام شده تعداد موارد 1 صدور فرم انتقال خانوار به خارح از استان 8720 نفر (2192 خانوار) 2 صدور فرم پذیرش خانوار به داخل استان 9307 نفر (2316 خانوار) 3 توزیع کالابرگ نوزادی و نگرفته 26707 نفر (26428 خانوار) 4 توزیع کالابرگ نوزادی مفقودی و سرقتی 6005 نفر(1246 خانوار) 5 توزیع کالابرگ انتقالی 3420 نفر (745 خانوار) 6 دریافت رسید برگشت کالابرگ 45531911 نفر 7 امحاء کالابرگ های برگشتی 64298976 نفر 8 اعلام کالابرگ روغن شهری 9 مورد 9 اعلام کالابرگ قند و شکر شهری 7 مورد 10 اعلام کالابرگ برنج شهری 2 مورد 11 اعلام کالابرگ پنیر شهری 3 مورد 12 اعلام کالابرگ روغن روستایی 5 مورد 13 اعلام کالابرگ قندو شکر روستایی 12 مورد 14 اعلام کالابرگ برنج روستایی 2 مورد 15 اعلام کالابرگ روغن عشایری 5 مورد 16 اعلام کالابرگ قند و شکر عشایری 7 مورد 17 اعلام کالابرگ برنج عشایری 2 مورد سایر اقدامات بسیج اقتصادی استان -مکانیزه کردن سیستم برگشت و امحاءکالابرگ -تشکیل مستمر جلسات کمیسیون امحاء کالابرگ -تشکیل جلسات کمیسیون جرائم کسری کالابرگ به منظور پیگیری وصول جرایم مربوط به کالابرگ عاملین. -حسابرسی با شرکتها و تعاونیها و عاملین توزیع کالاهای کالابرگی -تهیه و نصب تابلو اعلانات ودرج کلیه اطلاعات مربوط به اعلام کالابرگ و بخشنامه ها و دستورالعملهای ستاد بسیج اقتصادی کشور به منظور آگاهی مراجعین نظارت مستمر بر شبکه هاک توزیع کالاهای کالابرگی با همکاری اداره کل بازرسی و نظارت استان -تنظیم ترازنامه تغییرات جمعیتی استان و ارسال به مراجع ذیربط جهت اختصاص سهمیه -تنظیم ترازنامه انتقال خانوار از سایر استانها و ارسال به ستاد بسیج اقتصادی کشور و سایر استانها -بررسی و صدور کارت عاملیت توزیع کالاهای کالابرگی برای صنوف متقاضی. اداره مالی و اداری امور اداری و مالی اداره کل وظیفه برنامه ریزی فعالیتهای اداری و مالی و پشتیبانی کارکنان مجموعه را بعهده داشته و توانسته است با توجه به کلیه شرایط وامکانات موجود وظایف محوله را در اسرع وقت و با حداکثر صرفه جویی انجام دهد که ذیلاً به خلاصه ای از عملکرد انجام شده اداره مزبور در یکساله گذشته اشاره می گردد: -پیگیری بودجه جاری اداره کل از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و انجام اصلاحات لازم و دفاع در مراحل مختلف تصویب و مبادله موافقت نامه -تأمین و پرداخت کلیه هزینه های اداری و حقوق و مزایا و پاداش و اضافه کاری کارکنان -پیگیری و صدور احکام کارگزینی جهت کلیه کارکنان -تنظیم و ارسال فرم ارزشیابی کارکنان پیگیری تکمیل ساختمان اداری برخی شهرستانها و میهمانسرای اداره کل -هماهنگی در خصوص بازدید مستمر مدیریت و کارشناسان سازمان از ادارات بازرگانی شهرستانهای تابعه و ارشاد و راهنمایی های لازم -پیگیری موارد حقوقی سازمان از طریق واحد حقوقی بازرگانی فارس -دریافت و صدور مکاتبات اداری و تایپ کلیه مکاتبات و مقالات و صورتجلسات به صورت مستمر و روزانه و ارسال مراسلات پستی بطور مرتب و سازماندهی بایگانی اداره کل -انجام تعمیرات لازم خودروهای اداری و تعمیر و نگهداری تأسیسات داخل ساختمان -تأمین رفاهیات کارکنان در حد امکان از قبیل توزیع سبدکالایی، پاداش و سبدتحصیلی ، سرویس ایاب و ذهاب، پرداخت وام های ضروری، تهیه زمین مسکونی در شهرک جدید صدرا، راه اندازی تورهای سیاحتی و تفریحی، تهیه امکانات تفریحی برای فرزندان پرسنل بویژه در فصل تابستان . -پیگیری آموزش کارکنان به مظور ارتقاء سطح علمی آنان و برگزاری دوره های آموزشی خاص کامپیوتر و اینترنت -پیگیری اخذ نمایندگی مرکز آموزش بازرگانی وابسته به مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی در شیراز و برنامه ریزی به منظور آموزش تجار و بازرگانان و صنوف در زمینه های مختلف علمی و شیوه های نوین بازرگانی . -پیگیری ایجاد سایت اطلاع رسانی بازرگانی استان در شبکه جهانی اینترنت و جمع آوری اطلاعات و آمار موردنیاز جهت درج در شبکه -تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیران هم خانواده بازرگانی در استان به تعداد 15 مورد و طرح و بررسی مسایل زیر در جلسات شورای مزبور: -بررسی وضعیت تولید و توزیع شکر توسط کارخانجات داخلی استان -بررسی وضعیت خرید و نگهداری گندم در سطح استان -بررسی انحلال سازمان شهر و روستا استان فارس -طرح و بررسی و تشریح برنامه عملیاتی و اجرایی ادارات هم خانواده در سال 81 -تشکیل تعاونی اعتبار کارکنان و فروشگاه تعاونی مصرف کارکنان هم خانواده -هماهنگی جهت همکاری نیروهای انسانی ادارات بازرگانی شهرستانهای تابعه با غله فارس -تشکیل کمیته تحقیقاتی و کارشناسی با حضور کارشناسان ادارات هم خانواده و بررسی مسایل موردنظر -معرفی مدیریت جدید سازمان بازرگانی استان جناب آقای دکتر محمدحسن نکویی مهر در تاریخ 7/9/80 توسط معاونت محترم اداری و مالی و امور مجلس وزارت بازرگانی -تشکیل جلسات هماهنگی مدیران هم خانواده با مسئولین استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی -تنظیم جلسات مدیریت و اعلام برنامه هفتگی جلسات به اداره کل امور شهرستانهای وزارت متبوعه (تعداد جلسات 700 مورد) -برنامه ریزی انجام مأموریتهای اداری کارکنان و مسئولین ستادی سازمان به شهرستانهای تابعه -تشکیل جلسات هماهنگی با مسئولین بازرگانی شهرستانهای تابعه و نظارت بر حسن عملکرد انجام شده -تشکیل جلسات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان مجموعه هم خانواده بازرگانی -پیگیری تنظیم برنامه های اجرایی سازمان به تفکیک واحدهای مختلف و ابلاغ به آنان و نظارت مستمر بر عملکرد انجام شده و ارائه گزارش به مدیریت محترم -پیگیری انعکاس اخبار و رویدادهای مهم اداری در صدا و سیما و رسانه های گروهی محلی از طریق روابط عمومی -هماهنگی در خصوص برگزاری مراسم مختلف به مناسبتهای گوناگون بویژه برگزاری جشن بزرگ انقلاب در محل سالن ولایت به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی -پیگیری ایجاد نمایشگاه دایمی کالاهای صادراتی استان در محل ساختمان سازمان بازرگانی فارس و اختصاص فضای مناسب جهت نمایش تولیدات مختلف صادراتی استان -همکاری مستمر پایگاه مقاومت اداره کل با مرکز بسیج ادارات استان واحد هسته مطالعات بازرگانی هسته مطالعات با هدف تقویت و استمرار فعالیتهای مطالعاتی و تحقیقاتی سازمان بازرگانی استان شکل گرفته که براساس آیین نامه اجرایی مربوطه و به ریاست رئیس بازرگانی استان و عضویت تعدادی از اساتید دانشگاهی و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط بصورت مستمر تشکیل جلسه و مسایل و مشکلات بازرگانی استان را تجزیه و تحلیل علمی می نمایند و ملزم به ارایه طرحهای تحقیقاتی موردنیاز استان با همکاری مؤسسات علمی، دانشگاهها و محققین موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی می باشند که اهم فعالیتهای انجام شده هسته مزبور در یکساله گذشته به شرح ذیل می باشد: -تشکیل مستمر جلسات هسته مطالعاتی و بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل مختلف بازرگانی استان (تقریباً هر ماه یک جلسه برگزار گردید) -تدوین برنامه های مطالعاتی بخش بازرگانی و اعلام به مراکز علمی و تحقیقاتی استان جهت ارایه طرحهای پژوهشی -بررسی طرحهای مطالعاتی رسیده به دبیرخانه هسته مطالعاتی و پیگیری تأمین اعتبار لازم جهت اجرای طرح -پیگیری اجرای چندین طرح مطالعاتی کوچک کاربردی موردنیاز بخش بازرگانی بویژه در زمینه شناخت پتانسیل های صادراتی و مسایل بازاریابی و سایر مسائل بازرگانی استان . -همکاری و هماهنگی درخصوص تهیه بروشور اقتصادی و بازرگانی استان به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی -همکاری لازم در زمینه راه اندازی وب سایت بازرگانی استان در شبکه جهانی اینترنت -هماهنگی و همکاری در ایجاد نمایندگی مرکز آموزش بازرگانی در استان. -تجهیز کتابخانه سازمان به آخرین کتب و نشریات و گزارشهای تحقیقی -ارائه خدمات اطلاع رسانی و راهنمایی تخصصی به مراجعین و متقاضیان از طریق مرکز اطلاع رسانی و شبکه آگاهگر و شبکه اینترنت -تنظیم برنامه های اجرایی و عملیاتی واحدهای مختلف سازمان (شیراز و شهرستانها) و ایجاد مکانیزم نظارت و پیگیری برنامه ها -تهیه و ارسال گزارشات شاخص عملکرد سازمان به مرکز بصورت هر سه ماه یکبار -تنظیم و تکمیل فرم پرسشنامه های ارسالی از سوی مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی درخصوص مسائل بازرگانی -هماهنگی و همکاری در برگزاری کارگاههای آموزشی صادرات و بازاریابی جهت تجار و بازرگانان استان و برگزاری دوره های آموزشی موردنیاز کارکنان -جمع بندی مسایل و مشکلات فراوری بخش بازرگانی استان و ارسال به مراجع ذیربط -انجام امور مربوط به مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در زمینه استفاده از خط نماد (بار کُد) در تولید و توزیع کالا و خدمات در استان -پیگیری اجراء مفاد برنامه سوم توسعه در بخش بازرگانی استان و ارسال گزارش ماهیانه به مرکز در این زمینه واحد نمایندگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در استان فارس نمایندگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با دونفر پرسنل مربوطه در اداره کل وظایف زیر را برعهده داشته و اقداماتی به شرح ذیل در یکساله گذشته انجام داده اند: -پیگیری وصول مابه التفاوت کالاهای وارداتی جمعاً به مبلغ 750688195 ریال -پیگیری وصول جرایم کسری کالاهای کالابرگی جمعاً به مبلغ 288578277 ریال -همکاری با کمیسیون نرخگذاری درخصوص قیمت گذاری کالاها و خدمات -شرکت در جلسات کمیسیون نظارت اصناف و کمیسیون نرخ گذاری و سایر کمیسیونهای مرتبط بخش دوم «بازرسی و نظارت» حوزه مدیریت 1- مدیر کل جدول شرکت در جلسات رسمی توسط مدیر کل ردیف عنوان جلسات تعداد حضور 1 جلسه کمیسیون ماده 8 7 2 جلسه شورای هماهنگی ادارات هم خانواده 12 3 جلسه شورای اداری استان 3 4 جلسه شورای اداری شهرستان 1 5 جلسه شورای هماهنگی مدیران استان 2 6 جلسه شورای توزیع استان 2 7 جلسه آموزش مدیران 1 8 جلسه کمیسیون نظارت 4 9 جلسه هماهنگی با رؤسای مجامع امورصنفی 2 10 جلسات متفرقه 7 جدول مأموریت ها و بازدیدها مدیر کل ردیف نام شهرستان تاریخ بازدید افرادملاقات شونده هدف عنوان 1 تهران (سازمان مرکزی) 18/1/80 ریاست و معاونین محترم سازمان انجام هماهنگی و پیگیری مسایل مختلف اداره کل استان مأموریت 2 جهرم 9/2/80 همکاران اداره و اداره تعزیرات جلسه با همکاران و پاسخ به سوالات و جلسه هماهنگی با مسئول جدید تعزیرات بازدید 3 داراب 11/2/80 فرماندار بازدید از شهرستان و جلسه با فرماندار بازدید 4 کازرون و ممسنی 11/4/80 فرمانداران دو شهرستان ایجاد هماهنگی لازم با فرمانداران دو شهرستان بازدید 5 کارخانه لاستیک دنا 1/5/80 قائم مقام مدیرعامل بررسی مشکلات بازدید 6 اقلید 7/7/80 فرماندار و امام جمعه تودیع و معارفه مسئول جدید بازرسی و نظارت بازدید 7 کازرون 10/7/80 فرماندار تودیع و معارفه مسئول جدید بازرسی و نظارت بازدید 8 تهران (سازمان مرکزی) 12/8/80 مدیرکل هماهنگی معاونت و پشتیبانی هماهنگی و پیگیری امور اداره کل مأموریت 9 تهران (سازمان مرکزی) 20/8/80 - جلسه بودجه مأموریت 10 تهران (سازمان مرکزی) 21/9/80 - شرکت در مراسم توزیع و معارفه ریاست سازمان مأموریت 11 تهران (سازمان مرکزی) 2/10/80 - همایش یک روزه مدیران کل مأموریت 12 خراسان 23/10/80 - همایش اعضای هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری مأموریت 2- روابط عمومی -فعالیت هایی که در جهت ارتقاء سطح اطلاعات عمومی مردم نسبت به سازمان بازرسی انجام گرفته : الف) ارسال بیش از 92 خبر به صدا و سیما و روزنامه های محلی ب) شرکت در جلسات کمیته اخبار شبکه پیام صدا و سیمای استان ج) هماهنگی در جهت انجام 23 مورد مصاحبه رادیو تلویزیونی د) هماهنگیدر جهت انجام 16 مورد مصاحبه مطبوعاتی و) چاپ و توزیع بیش از 30000 نسخه تراکت تبلیغاتی هـ) نصب بیش از 30 مورد پلاکادر تبلیغاتی ی) بیش از 650 متر پارچه نویسی جهت تبلیغات -راه اندازی غرفه تبلیغاتی ستاد خبری به مناسبت اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشائی مدارس در یکی از مراکز پرتردد در شیراز -برگزاری نمایشگاه از تصاویر و خاطرات رزمندگان در هفته دفاع مقدس -برگزاری مراسم زیارت عاشورا بصورت هفتگی 3- امور حقوقی -بازبینی بیش از 11400 پرونده متشکله توسط بازرسان به منظور ارسال به تعزیرات حکومتی -بررسی بیش از 71 پرونده تجدیدنظر خواهی شده -پاسخ به استعلامهای تعزیرات : بیش از 360 مورد -تعداد دفعات شرکت در شعب تعزیرات جهت رفع ابهام پرونده ها : بیش از 420 مورد -تعداد دفعات شرکت در جلسات مشترک با تعزیرات حکومتی: بیش از 80 مورد -ارائه خدمات مشاوره ای : بیش از 1000 مورد -ارائه گزارش مبسوطی از نواقص قانون تعزیرات -هماهنگی جهت حضور شعبه سیار تعزیرات حکومتی در اداره کل بازرسی و نظارت -تهیه نمونه فرمهای صورتجلسه، کارشناسی و اخذ قیمت متعارف جهت بهبود وضعیت شکلی پرونده ها 4- آمار و برنامه ریزی و خدمات ماشینی -تهیه و تنظیم گزارش جلسات برگزار شده در سطح استان -تهیه گزارش مقایسه ای 9 ماهه اول سال 80 -جمع بندی نهائی گزارشات ارزیابی شهرستانها -تهیه آخرین آمار واحدهای فعال استان -تهیه گزارش عملکرد 10 روزه -تهیه گزارش عملکرد مقایسه ای شهرستانها -هماهنگی با واحدهای مختلف جهت تهیه برنامه عملیاتی سال 81 -تدوین برنامه عملیاتی سال 1381 بازرسی و نظارت استان فارس -تهیه نمودار گانت برنامه عملیاتی سال 81 به تفکیک ادارات داخلی اداره نظارت بر کالا 1- اهم اقدامات انجام شده در خصوص واحدهای تولیدی و طرحها: -مکاتبه با معاونت نظارت بر کالا درخصوص قیمت پوشالهای تولیدی در تهران- کیفیت تیرآهن 14 اهواز -تهیه گزارش جامعی درخصوص قیمت تولیدات واحدهای تولیدی دستمال کاغذی و محصولات سلولزی -بازرسی از کلیه واحدهای تولیدی شن و ماسه شهرستان شیراز -بررسی و بازدید متعدد از طرحهای ذیل ، بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی و ارسال گزارش وضعیت طرحها : 1-طرح باتری سازی (فارس باتری) 2- طرح باتری سازی (نورگستر شفق شیراز) 3- طرح باتری سازی (اسفندیار زارعی) 4- طرح باتری سازی دنا 5- طرح تولید کنستانتره و رب گوجه (دشت نشاط) 6- طرح سیمان داراب 7- طرح فارس کبکاب 8- طرح آرد اقلید 9- طرح شیر اقلید 10- طرح آرد لارستان 11- طرح خنج نوشینه -مکاتبه با کلیه واحدهای تولیدی روغن موتور و روغن صنعتی در استان درخصوص درج مشخصات لازم بر روی محصولات -اخذ نمونه از واحدهای تولیدی لوله P.V.C و پلی اتیلن وارسال جهت بررسی کیفیت 2- اهم اقدامات انجام شده درخصوص واردات و صادرات -اخذ آمار صادرات غیرنفتی از اتاق بازرگانی و گمرک جهت جمع بندی در تهیه گزارش -اخذ آمار صادرات و واردات از بازارچه مرزی لامرد -بررسی وضعیت صادرات کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز جدول بررسیهای واردات و صادرات شرکتهای تولیدی ردیف نام شرکت بررسی اسناد و مدارک واردات مواد اولیه (تعداد) بررسی اظهارنامه و مدارک صادرات (تعداد) بررسی اسناد و مدارک ورود موقت (تعداد) بازدید (تعداد) بررسی تعهد مصرف کالاهای وارداتی (تعداد) 1 شرکت سیم لاکی فارس 2 2 4 2 4 2 شرکت استیل البرز 2 1 3 2 1 3 شرکت خرم صنعت 2 3 4 5 2 4 لوازم خانگی برین 1 - - - - 5 شرکت زیمنکو 1 - - 1 - 6 شرکت فولاد پایه فارس 1 - - - 1 7 شرکت کارخانجات مخابراتی ایران 1 - - - - 8 شرکت صنایع شیمیایی سینا 1 2 - 1 - 9 شرکت صنایع شیمیایی فارس - 2 1 1 - 10 شرکت کشت و صنعت تیوندشت - 3 1 1 - 11 شرکت یک و یک - 2 4 1 - 12 شرکت بسته بندی فارس کبکاب - 2 - 1 - 13 شرکت تولیدی فجر - - 1 4 - 14 شرکت تولیدی موسوی - - 2 2 - 15 شرکت تولیدی جاویدفر - - 3 3 - 16 شرکت شیراز پروپیلن - - - 1 - 17 شرکت تولیدی بزرگی - - - 2 - 18 شرکت مشکفام شیراز - - - - 1 19 شرکت تصویرساز شیراز 2 - - 1 2 20 شرکت روغن نباتی نرگس شیراز 2 1 - 1 2 21 تعاونی آسیابداران فارس 1 - - 1 - 22 روزنامه نیم نگاه 2 - - 1 3 23 دانشگاه شیراز و علوم پزشکی 2 - - - 2 24 کارخانه قند فسا 1 - 1 1 - 25 کارخانه قند ممسنی - - 4 1 - 3- اهم اقدامات انجام شده درخصوص نظارت بر قیمت و توزیع کالا جدول گزارشات قیمت گیری ردیف نام گزارش تعداد اقلام نرخ گیری شده زمان ارسال 1 قیمت هفتگی 246 قلم هر هفته 2 محصولات شوینده 5 قلم ماهیانه 3 اولویت کالائی 3 قلم 15 و 30 هر ماه 4 ادوات کشاورزی 9 قلم ماهیانه 5 روغن موتور 40 قلم ماهیانه 6 4 قلم کالا 4 قلم ماهیانه 7 کالاهای صنعتی 30 قلم 15 و 30 هر ماه 8 گزارش 15 روزه تحلیلی کالا 30 قلم 15 و 30 هرماه 4- سایر اقدامات -نظارت مستمر بر نحوه توزیع گوشت یارانه ای سهمیه مراکز آموزشی -شرکت در 12 جلسه ستاد سوخت استان، 5 جلسه امحاء کالابرگ و 3 جلسه کمیته توزیع کالاهای اساسی -شرکت در کمیته توزیع سبوس -برگزاری جلسه با شرکت شیرپاستوریزه با توجه به کمبود شیر یارانه ای در سطح استان -پیگیری درخصوص رفع کمبود آب ژاول موردنیاز واحدهای تولیدی اداره نظارت بر خدمات 1- اهم اقدامات انجام شده در مورد قیمت گذاری و نرخ گیری -شرکت در جلسه کمیته نرخ گذاری: 22 جلسه -شرکت در جلسه کمیسیون نظارت : 25 جلسه 2- اهم اقدامات انجام شده درخصوص نظارت بر خدمات -برگزاری جلسات متعدد با تاکسیرانی- مینی بوسرانی- اتحادیه های صنفی- سازمان پایانه های کشور -برگزاری گشت مشترک با مسئولین مینی بوسرانی -برگزاری جلسات با اتحادیه های امکان، اتکا ، کارکنان دولت و فرهنگیان- رؤسای مجامع امورصنفی- مسئولین شرکت آبفا -برگزاری جلسه با شرکت آبفا درخصوص نحوه محاسبه هزینه های نصب آب و فاضلاب و اعلام تعرفه های خدمات آبفا -برگزاری جلسه با بخش امور مشترکین اداره برق درخصوص نحوه محاسبه برق -بازرسی از پایانه های مستقر در سطح شهر شیراز -استقرار اکیپ ثابت در پایانه های مسافربری در ایام نوروز -برگزاری جلسات هماهنگی به منظور نظارت بر سرویس دهی دفاتر پستی، شرکتهای آب و فاضلاب، برق و گاز. -تهیه گزارش نصب برچسب قیمت و ارسال جهت نظارت بر خدمات و بازرسی -اجرای طرح شناسائی و اطلاعات آماری واحدهای صنفی شیراز -بازرسی نوبه ای از واحدهای خدماتی -جمع آوری اطلاعات درخصوص حمل و نقل درون شهری -جمع آوری آمار آمزشگاههای علمی مجاز و غیرمجاز -برگزاری جلسه با انجمن کارفرمایان شرکتهای حمل و نقل مسافر درخصوص نصب برچسب قیمت اداره بازرسی 1-اهم اقدامات انجام شده درخصوص طرحهای نظارتی ویژه -ارسال دستورالعملهای طرحهای نظارتی ویژه به مراجع مختلف -برگزاری جلسات متعدد درجهت هماهنگی با ادارات به منظور اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 80 -جمع بندی و تهیه گزارش نهائی طرح نظارتی ویژه نوروز 80 -برگزاری جلسات متعدد درجهت هماهنگی به منظور اجرای طرح نظارتی صدور فاکتور -جمع بندی و تهیه گزارش نهائی طرح نظارتی صدور فاکتور -برگزاری جلسات متعدد درجهت هماهنگی به منظور اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس -جمع بندی و تهیه گزارش نهائی طرح نظارتی بازگشایی مدارس -اعلام طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان به تعزیرات حکومتی و درخواست رسیدگی 48 ساعته به پرونده های مرتبط با طرح -هماهنگی با تعزیرات جهت اجرای گشت بازرسی مشترک جهت اجرای طرح نظارت ویژه فراورده های نفتی اهم اقدامات انجام شده درخصوص طرحهای نظارتی مشترک با تعزیرات: -برگزاری بیش از 10 مورد گشت مشترک با حضور قاضی تعزیرات -بازرسی مشترک با تعزیرات درخصوص نظارت بر واحدهای ساندویچ و پیتزافروش -اجرای گشت های مشترک با تعزیرات به مناسبت طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و فراورده های نفتی 3- انجام طرحهای نظارتی ویژه : الف- طرح نظارتی ویژه نوروز 80 : زمان اجرا: 15/12/79 لغایت 15/1/80 این طرح در 4 بخش واحدهای صنفی ، پایانه های مسافربری ، ستاد اسکان مهمانان نوروزی و میادین میوه و تره بار به مرحله اجرا درآمد. در طی مدت زمان اجرای طرح مذکور، ضمن بازرسی از 24832 واحد صنفی 2522 واحد متخلف برابر با 1/10% از واحدهای بازرسی شده ، شناسایی شدند. ب- طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس : زمان اجرا: 10/6/80 لغایت 10/7/80 این طرح در دوبخش واحدهای صنفی و پایانه های مسافربری به مرحله اجرا درآمد. در بخش پایانه ها با استقرار بازرس مقیم در این مراکز و بازرسی مداوم از فعالیت شرکتهای مسافربری، نظارت کامل بر حمل و نقل به انجام رسید. در بخش بازرسی از واحدهای صنفی نیز اکیپهای ویژه ، ضمن حضور در بازار به بررسی تخلفات واحدهای صنفی پرداختند. در طی اجرای طرح مذکور 22626 واحد بازرسی شده و 2207 واحد متخلف شناسایی شدند. لازم به ذکر است که نسبت واحدهای متخلف به واحدهای بازرسی شده حدود 75/9% بوده است. ج- طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان : زمان اجرا : 25/8/80 لغایت 10/9/80 در این طرح اکیپهای بازرسی ضمن بازرسی 8965 واحد صنفی، 751 واحد متخلف برابر 4/8% واحدهای بازرسی شده را شناسایی نمودند. د- در راستای عینیت بخشی به اهداف سازمان بازرسی و نظارت، طرحهای نظارتی منطقه ای نیز در مقاطع مختلف سال در زمینه های گوناگون مانند : عدم درج قیمت ، عدم صدور فاکتور و نیز بازرسی مشترک با کارشناسان سایر سازمانها نظیر دانشگاه علوم پزشکی ، دامپزشکی ، بهداشت ، استاندارد و .. از داروخانه های انسانی ، داروخانه های دامپزشکی ، کشتارگاههای دام و طیور، مراکز تهیه و تولید مواد غذایی پرمصرف نظیر کارگاههای ماست بندی و نیز کنترل وسایل سنجش واحدهای صنفی برگزار می گردد. جدول مهمترین پرونده های متشکله درخصوص واحدهای عمده و خرده فروش سال 80 استان فارس ردیف نام کالا عنوان تخلف ارزش ریالی تخلف ردیف نام کالا عنوان تخلف ارزش ریالی تخلف 1 گاز مایع گرانفروشی عدم درج قیمت 000/050/31 19 خدمات کشاورزی گرانفروشی کم فروشی و تقلب 000/125/19 2 قند کله و حبه اخفاء 000/780/20 20 سنگ گرانفروشی 000/635/43 3 کود شیمیایی عرضه خارج از شبکه 000/805/14 21 ویتامینهای مخصوص طیور عرضه خارج از شبکه 418/524/14 4 کود و سم عدم اعلام موجودی 300/275/50 22 کارت تبریک گرانفروشی 625/691/9 5 سبوس گندم عرضه خارح از شبکه 000/080/106 23 لوازم پلاستیکی و اسباب بازی گرانفروشی 720/902/5 6 سموم کشاورزی عرضه خارج از شبکه 500/962/22 24 تلویزیون گرانفروشی 000/000/4 7 فراورده های گوشتی فراورده های گوشتی 000/949/19 25 برنج عرضه خارج از شبکه 000/750/3 8 شیشه اخفاء و امتناع از عرضه کالا 000/500/10 26 پژو 405 گرانفروشی 000/775/5 9 مرغ گرانفروشی 000/300/12 27 چوب گرانفروشی عدم صدور فاکتور 500/695/5 10 تیرآهن عرضه خارج از شبکه 600/785/229 28 انواع خوراک گرانفروشی 000/000/9 11 برنج و روغن عرضه خارج از شبکه 366/000/195 29 انواع خوراک گرانفروشی 000/000/6 12 برنج و روغن عدم اعلام موجودی 400/182/60 30 مرغ گرانفروشی 000/560/4 13 برنج گرانفروشی 000/000/58 31 مرغ گرانفروشی 000/560/4 14 کامپیوتر گرانفروشی 113/722/13 32 حق سرویس رستوران گرانفروشی 000/500/4 15 روغن موتور کم فروشی 000/000/13 33 شکر اخفاء و امتناع 000/100/7 16 لوازم خرازی گرانفروشی 715/042/10 34 شکر اخفاء و امتناع 000/200/7 17 شکر اخفاء و امتناع 000/000/51 35 کپسول گاز کم فروشی و تقلب 200/043/9 18 کالاهای یارانه ای عرضه خارج از شبکه 300/970/30 36 نوشت افزار گرانفروشی 500/134/4 اداره مالی و اداری -پیگیری بودجه جاری اداره کل از طریق سازمان بازرسی و نظارت -تأمین و پرداخت کلیه هزینه های اداری و حقوق ، مزایا ، پاداش و اضافه کاری پرسنل -پیگیری صدور قراردادهای خرید جهت پرسنل -تنظیم و ارسال فرم ارزشیابی پرسنل -دریافت و صدور مکاتبات اداری و تایپ کلیه مکاتبات و مقالات و صورتجلسات به صورت مستمر و روزانه و ارسال مراسلات پستی بطور مرتب و سازماندهی بایگانی اداره کل -انجام تعمیرات لازم خودروهای اداری -تأمین رفاهیات پرسنل درحدامکان از قبیل- تهیه و توزیع سبد کالائی و.. -پیگیری آموزش پرسنل به منظور ارتقاء سطح علمی آنان و برگزاری دوره های آموزشی خاص کامپیوتر، اقتصاد ایران جدول اهم گزارشات تهیه شده ردیف نام گزارش تهیه کننده محل ارسال تعداد گزارش 1 گزارش آخرین وضعیت شرکت پارس کمپرسور اداره نظارت بر کالا مدیر کل نظارت بر کالاهای صنعتی 9 2 گزارش نصب برچسب قیمت اداره نظارت بر خدمات مدیر کل نظارت بر کالاهای صنعتی 4 3 گزارش سهمیه تیرآهن استان اداره نظارت بر کالا معاونت نظارت بر خدمات و بازرسی 7 4 پیشرفت فیزیکی سیمان دارا ب اداره نظارت بر کالا معاونت نظارت بر کالا 1 5 گزارش تولید محصولات لبنی اداره نظارت بر کالا معاونت نظارت بر کالا 4 6 گزارش توزیع شیر یارانه ای اداره نظارت بر کالا معاونت نظارت بر کالا 4 7 گزارش توزیع مرغ و تخم مرغ اداره نظارت بر کالا معاونت برنامه ریزی و بررسیهای اقتصادی 16 8 گزارش وضعیت تولید، توزیع و موجودی کودهای شیمیایی مجتمع پتروشیمی اداره نظارت بر کالا اداره کل نظارت بر کالاهای مشمول طرح 5 9 گزارش قیمت گیری کالا و سموم ، کود و داروهای دامی اداره نظارت بر کالا اداره کل نظارت بر کالاهای مشمول طرح 1 10 گزارش تحلیلی 15 روزه کالا اداره نظارت بر کالا دفتر پژوهش و بررسیهای اقتصادی 16 11 گزارش وضعیت پودر شوینده در استان اداره نظارت بر کالا معاونت نظارت بر کالا 1 12 گزارش توزیع سبوس گندم اداره نظارت بر کالا معاونت نظارت بر کالا 3 13 گزارش قیمت گیری خوراک دام و طیور اداره نظارت بر کالا معاونت نظارت بر کالا 1 14 گزارش اقدامات نظارتی گاز مایع اداره نظارت بر کالا معاونت نظارت بر کالا 1 15 گزارش وضعیت کشت گندم در فارس اداره نظارت بر کالا معاونت نظارت بر کالا 1 16 گزارش توزیع لبنیات در شهرستان فسا اداره بازرسی فسا اداره کل بازرسی و نظارت 1 17 گزارش بازرسی از پایانه های مسافربری اداره نظارت بر خدمات معاونت نظارت بر خدمات و بازرسی 1 18 گزارش بازرسی از اماکن اقامتی اداره نظارت بر خدمات معاونت نظارت بر خدمات و بازرسی 1 19 گزارش بازرسی از دفاتر پستی اداره نظارت بر خدمات معاونت نظارت بر خدمات و بازرسی 1 20 گزارش عملکرد طرح صدور فاکتور اداره نظارت بر خدمات معاونت نظارت بر خدمات و بازرسی 1 21 گزارش وضعیت قیمت لوازم خانگی صوتی- تصویری خارجی اداره نظارت بر کالا 1 22 گزارش بررسی وضعیت پنبه و مشکلات آن در شهرستان فسا اداره بازرسی فسا اداره کل بازرسی و نظارت 1 فهرست مطالب عنوان صفحه مقدمه 1 بخش اول : بازرگانی بازرگانی خارجی 3 بازرگانی داخلی 13 امور اصناف 16 امور اجرائی بسیج اقتصادی 19 اداره مالی و اداری 21 واحد هسته مطالعات بازرگانی 25 واحد نمایندگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در استان فارس 27 بخش دوم : بازرسی و نظارت حوزه مدیریت 29 1-مدیر کل 29 2- روابط عمومی 31 3- امور حقوقی 32 4- کار و برنامه ریزی و خدمات ماشینی 32 اداره نظارت بر کالا34 اداره نظارت بر خدمات38 اداره بازرسی 40 اداره مالی و اداری 45 جدول اهم گزارشات تهیه شده 46


دسته‌بندی نشده

سایت ما حاوی حجم عظیمی از مقالات دانشگاهی است . فقط بخشی از آن در این صفحه درج شده شما می توانید از گزینه جستجو متن های دیگری از این موضوع را ببینید 

کلمه کلیدی را وارد کنید :

دسته بندی: دسته‌بندی نشده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دسته‌بندی نشده

3 (1249)

تعریف روانشناسی: عنوان کتاب حاضر، نویسنده را موظف می‎دارد که «روان‎شناسی» را، بدواً به صورت هر چه ساده توضیح و تشریح نماید. و سپس از «محیط اداری» تعریف به دست دهد. چه، شرط مبادله‌صحیح اطلاعات ادامه مطلب…

دسته‌بندی نشده

3 (1250)

تعریف روانشناسی: عنوان کتاب حاضر، نویسنده را موظف می‎دارد که «روان‎شناسی» را، بدواً به صورت هر چه ساده توضیح و تشریح نماید. و سپس از «محیط اداری» تعریف به دست دهد. چه، شرط مبادله‌صحیح اطلاعات ادامه مطلب…

دسته‌بندی نشده

3 (1251)

فهرست مندرجات عنوان صفحه پیشگفتار مقدمه 1- هدف و دامنه کاربرد 2- مراجع الزامی 3- اصطلاحات و تعاریف 4- الزامات مدیریتی 4-1 سازماندهی 4-2 سیستم کیفیت 4-3 کنترل مد ارک 4-4- بازنگری درخواست‎ها، پیشنهادها و ادامه مطلب…

background